Od 31 marca zmieni się organizacja ruchu na stacji kolejowej w Stargardzie.
– zlikwidowane zostanie tymczasowe przejście przez tory do peronu nr 3 oraz na drugą stronę stacji,
– dojście na peron nr 3 będzie możliwe schodami i windą z nowego przejścia pod torami. Wejście do tunelu możliwe będzie tylko od strony ulicy Szczecińskiej.
– przejście między ulicami Wyszyńskiego oraz Szczecińską zapewnione będzie pod wiaduktem, chodnikiem od strony budynku dworca oraz Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego.
Ponadto, tymczasowo, do końca maja, z ruchu wyłączony zostanie chodnik pod wiaduktem od strony ulic Barnima oraz Bema.
– Związane jest to z koniecznością dokończenia ciągu pieszo-rowerowego – wyjaśnia Bartosz Pietrzykowski, rzecznik PKP PLK w Szczecinie.
Na przełomie kwietnia i maja wykonawca planuje udostępnić dojście do tunelu pod torami bezpośrednio z ZCP. Będą do dyspozycji schody i windy.

L
Zakończenie zasadniczych prac na stacji wraz z udostępnieniem peronów nr 1 i 2 oraz całego przejścia pod torami, planowane jest w trzecim kwartale br.
Bartosz Pietrzykowski
rzecznik PKP PLK
Przebudowa stacji w Stargardzie realizowana jest w ramach wartej ponad 4 mld zł modernizacji linii kolejowej Poznań – Szczecin, współfinansowanej z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).
Po zakończeniu prac, podróżni będą korzystać z trzech zmodernizowanych peronów z antypoślizgową nawierzchnią każdy i ścieżkami naprowadzającymi dla niewidomych. Perony będą wyższe, dzięki czemu pasażerom będzie się wygodniej wsiadało i wysiadało z pociągów.
Komfort oczekiwania na pociąg poprawią nowe wiaty i ławki, a jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewni bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację podróżnym ułatwią wyświetlacze, tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy.
Dojście na perony zapewni nowe przejście pod torami, które będzie prowadziło od budynku dworca na drugą stronę miasta, do Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego. Będzie ono wyposażone w windy, dzięki czemu stacja będzie dostępna dla wszystkich podróżnych, również tych o ograniczonych możliwościach poruszania się.
W Stargardzie powstało także Lokalne Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym, w którym po zakończeniu modernizacji, system komputerowy pod nadzorem dyżurnych ruchu będzie sterował ruchem kolejowym na odcinku między Krzyżem a Szczecinem Dąbie. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo ruchu pociągów.